căutare personalizată

Tuesday 28 April 2009

BOOK REVIEW
"Fata cu cercel de perla" de Tracy Chevalier
"Girl with the Pearl Earing" 1999.

Este o constructie supraetajata, un roman despre geneza( imaginara) a unul tablou celebru( pe care il puteti vedea la Louvre), o stranie poveste de iubire si un documentar despre Olanda sec. al XVIII-lea. Viata cotidiana intr-un mic oras burghez si evocarea tehnicilor picturii, complexitatea relatiilor dintre personaje in interiorul familiei Vermeer ori in comunitatea din Delft dominata de van Ruijven bogatul, generosul, obsedatul sexual. Descrierea strazilor, a canalelor, a bisericilor, a pietelor sunt pretexte pentru studierea universului artistic al celui mai mare pictor al Olandei, Johannes Vermeer.
Copil, la inceput de tinerete, este pasionata de culori si lumina lor, lucru ce nu ii va scapa pictorului, in casa caruia ajunge, eu as zice nu din intamplare, pentru ca lui ii trebuia o persoana care sa stie sa faca ordine in atelierul lui fara a misca lumina din culorile lui, si pentru ca tatal fetei fusese pictor cunoscut pe faianta, indeletnicirea locului. Deoarece autoarea se transpune in pielea ei, cartea fiind scrisa la persoana intai, se creaza impresia perfecta ca lucrurile chiar asa au stat, ca povestea picturii este acesta. Romanul este o pledoarie pentru frumos, pentru posibilitatea existentei sentimentelor in stare pura. Infiriparea povestii de iubire tacuta in contrast cu larma din casa pictorului plina de copii, o transpune pe copila intr-o lume ravnita, dar la care nu va accede niciodata in viata ei de muritoare.
Exista si un film basat pe acest roman ce a primit 3 nominalizari la Premiile Academiei pentru Film in 2004. Este cel de-al doilea roman al scriitoarei, primul fiind " The Virgin Blue" iar ultimul publicat in 2007 se numeste " Burning Bright".
Enjoy!